Connect with us

Gaya Hidup

Badan Kurus Sangat? Senarai Makanan Ini Dapat Menggemukkan Anda

Selain itu, roti berfiber, bijiran dan juga buah-buahan. Tak perlu pun nak makan makanan yang tak berkhasiat macam air bikarbonat, makanan segera atau keropok. Itu semua akan menghasilkan gemuk yang tak sihat.

Published

on

“Kurusnya badan kau ni, cukup makan tak? Ke kau sakit?”

Badan kurus salah, badan gemuk lagilah salah sampai kena body shaming. Tak tahu macam mana nak puaskan hati orang dengan bentuk badan kita ni.

Bagi mendapatkan berat badan yang ideal memang satu cabaran tapi bila dah dapat dan nak kekalkan, itu lagi bertambah mencabar.

via GIPHY

Tidak mengapa, sebab sekarang ni kami nak bantu anda yang ingin menambah berat badan dengan mengambil makanan yang sihat dan berkhasiat. Jom kita lihat senarai makanan tu.

Minuman jus buah

Satu kajian yang dilakukan, jus buah-buahan dan minuman berkarbonat sebenarnya mempunyai kandungan gula dan kalori yang tinggi sekali gus menjadikan minuman-minuman ini sebagai minuman yang tidak sesuai untuk orang diet kerana dapat menambahkan berat badan anda.

Gula tiruan

Gula tiruan mampu memberikan rasa yang lebih manis daripada gula putih. Kegunaan gula tiruan ini sangat meluas dalam produk makanan kerana harganya lebih murah berbanding pemanis semulajadi dan mempunyai

Terdapat pemanis yang memberikan kalori yang sangat rendah, dan ada juga yang tiada kalori langsung.

Image result for artificial sugar

Selain itu, roti berfiber, bijiran dan juga buah-buahan. Tak perlu pun nak makan makanan yang tak berkhasiat macam air bikarbonat, makanan segera atau keropok. Itu semua akan menghasilkan gemuk yang tak sihat.

Sebaiknya, badan berisi dan kesihatan pun terjamin. Tapi perlu ingat, jangan mengharap pada makanan je. Minum air masak yang cukup pada setiap hari untuk badan kekal sihat.

 

 

 

Untuk bacaan yang lebih menarik, anda boleh klik senarai artikel berikut:

Jaga Makan Semasa Tubuh Badan Sihat. Ikut Nasihat Pakar Cara Elak Makan Berlebihan

Terkena Prank! Syarikat Bateriku.com Terima Pesanan Makanan Bernilai Hampir RM500

Sumber: youtube

Advertisement

Instagram

Advertisement

Facebook

Advertisement

Recommended Post

Advertisement

Copyright © Kool FM 2021. All rights reserved. Under Ripple, part of the Media Prima Group.